Varför?

Nina säger Hej då! med hänvisning till kunder och arbetskamrater. Det låter rätt dumt.

Det har varit mycket diskussioner tidigare om varför planners ofta är de reklamare som bloggar. Jag tycker inte det är konstigt – vår uppgift är inte att vara kundrätt utan att vara konsumenträtt – i vårt uppdrag kan ligga att säga åt vår kund att den faktiskt har fel. Det är en viktig sak som jag hoppas inte glöms bort.

Related Posts

3 thoughts on “Varför?

  1. Nina

    Nu måste jag få försvara mig lite: Reklamchock var ingen planningblogg. Det var en halvtutifrånstudentblogg som handlade om mig och mina personliga åsikter och reflektioner. Nu är jag inte student längre, och det känns dags att göra något nytt. Däremot är det inte otroligt att jag dyker upp någon annanstans inom kort, för som du vet så är ju skrivandet lätt beroendeframkallande… Men frågan är då: Behövs det verkligen en till planningblogg?

  2. Admin Researcher Post author

    Researcher är inte heller en planningblogg. Dock skriven av en planner. Jag tror att vi har det bästa jobbet när det gäller att faktiskt kunna skriva saker som intresserar fler än bara oss själva. Vissa plannerbloggar är mycket inriktade på planning och ibland väl tungtuggade :) – men det saknas ofta bloggar som din: som ramlar ner i verkligheten och tycker till. Jag har inte den möjligheten: jag väljer istället att utgå från nätet och bloggar men du har haft ett fräscht perspektiv utifrån ditt stockholmianska perspektiv som varit matnyttigt för mig som sitter med två barn, företag och fru i Dalarna :)

  3. Pingback: Vilken planning gör du? » Researcher

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *