Det är märkligt och oroande att svenska företag inte är bättre på att rikta sig mot hbt-kulturen. Begreppet “rosa pengar” har diskuterats länge (jag har tidigare skrivit om det 2003 och 2005). Idag visar det sig att stora företag gör mycket lite för att faktiskt rikta sig mot en väl nischad målgrupp med stor köpkraft, där många kan räknas in som både early adopters och möjliga ambassadörer för varumärken. (E24.se)
Enligt en amerikansk undersökning leder reklam för receptbelagd medicin (Rx) ofta till oro och upplevelse av att vara sjuk hos konsumenterna: ABC News: Could Drug Ads Be Bad for Your Health?
En lång intervju med Liv Sjödin, printchef på mediebyrån Starcom, om tidskrifter hos Vassa eggen
H&M:s drottning Margareta van den Bosch berättar om sina medievanor: E24.se: Lite hysterisk humor är kul
Bloggandet börjar sippra ner i styrelserummen: Ekonominyheterna: Svenska börschefer vill blogga