Eh… nä…

Världens största reklamhändelse har gått av stapeln. Super Bowl är lite som reklamvärldens VM. Det är dyrt och fr a är en utebliven effekt på de trettio sekunderna är oftast en stark anledning att marknadschefer och reklamare får se sig om efter annat jobb. Ad Age har full täckning med Garfield som recenserar spotarna.

Och svensk branschmedia missar det…

Related Posts

3 thoughts on “Eh… nä…

  1. Dabitch

    Jo det var verkligen tunnsått med superbowlnyheter i svensk reklampress. Å ena sidan kanske dom tycker att det är lite USA-lokalt, å andra sidan har dom ju en Sverige vinkling dom skulle kunna nyttja (guess whooo-OOo) om dom bara ville… ;)

  2. Martin Garlöv

    Amerikanska Philantropy Today berättar att förlorarnas tröjor skeppas till Afrika som välgörenhet

    “Where these items go, the people don’t have electricity or running water,” said Jeff Fields, a corporate relations officer at World Vision. “They wouldn’t know who won the Super Bowl. They wouldn’t even know about football.”

    Kanske hade man lika gärna kunnat skicka båten till Ultima Thule.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *