I diskussionen om “95”-kampanjen så menar Martin Jönsson i ett tillägg till sin postning "Hemlig" reklam en dyr byrålekstuga att det inte är SJ som ligger bakom:
det statligt ägda företag som står bakom reklamen (och nej, det är inte SJ – där gissade branschpressen fel) hade säkert kunnat komma på bättre sätt att använda sina resurser.
Vilket idag gör det hela intressant då Dagens Media intervjuar både presschef och SJ:s PR-byrå som menar att det faktiskt är så… (Dagens Media).
Det innebär antingen att Dagens Media ljuger, är köpt av den riktiga kampanjen även när det gäller redaktionell plats. Eller att Martin J har dåliga källor.
SJ kommer att polisanmäla porrföretaget som försökt att kapa kampanjen. Vilket känns som att det är den första svenska kidnappade kampanjen… (Aftonbladet)
Och det visar sig att Dagens Media läser Researcher :). Och Sanna dissar Martin big time :D.
Dagens Media följer upp och visar att 95-kampanjen tagit en ny oväntad och för SJ ovälkommen vändning.
http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=96972
Dagens Media ljuger inte – och Jönsson behöver uppenbarligen hålla bättre koll på sina bevakning i branschen.
http://www.dagensmedia.se/blogg/index.php?entry=entry070130-142631
Pingback: adland