Unga noll konsumentlojalitet 5 Replies Mobilbranschen börjar se att unga inte alls har någon varumärkeslojalitet, vare sig med hårdvara eller abonnemang – det som gäller är mycket, snyggt och mervärde i livsstil. (SvD)
Jonas 2005 06 29 at 17:16 (@719) Undersökningsresultatet är ett rejält underbetyg till operatörer och telefontillverkares märkesmakare, tycker jag. Telefonen är ju hur viktig som helst för de unga. Luren betyder tillgänglighet, tillhörighet och identitet. Varför lyckas ingen operatör/tillverkare etablera sitt märke? Det finns unga lojala men de är drivna och medielitterata, gamla mögiga kundklubbstrix funkar inte.
Undersökningsresultatet är ett rejält underbetyg till operatörer och telefontillverkares märkesmakare, tycker jag.
Telefonen är ju hur viktig som helst för de unga. Luren betyder tillgänglighet, tillhörighet och identitet.
Varför lyckas ingen operatör/tillverkare etablera sitt märke?
Det finns unga lojala men de är drivna och medielitterata, gamla mögiga kundklubbstrix funkar inte.
Men fixa till “abbonnemanget” för fanken.
Men fixa till “abbonnemanget” för fanken.
Det var ett jävla tjat på lorden…
Tack.