Internetworld väljer bloggar…

Alltså. Internetworld har lagt upp en egen test över vilken som är Sveriges bästa blog. Det är intressant att varken Researcher.se eller Adland (ad-rag.com) är med. Den senare har närmare 50 000 användare registrerade. Själv har jag mer än tusen enskilda besökare per dag, jag gör av med närmare 8 gigabit bandbredd per månad… men nejdå. Man väljer istället bloggar som visserligen är bra men knappast storleksmässigt jämförbara… Å andra sidan är IWs journalist som skrev om bloggar i tidningen sur på mig eftersom jag ansåg att det hela var ett riktigt skämt – inga kvinnor och inga av de riktigt stora bloggarna.

Om ni ändå har lust att antingen rösta på någon av Internetworlds förslag eller skriv ett eget längst ner (varken jag eller dab blir ledsna om det är någon av oss du väljer ;)): Bästa bloggen

Related Posts

12 thoughts on “Internetworld väljer bloggar…

  1. Pingback: Researcher » Mer Internetworld…

  2. Pingback: Researcher » 2005 » February

  3. Chadie

    Njae, den här gången är ju faktiskt kvinnor med. En hel del.
    Men jag skulle också vilja ha med Researcher framför en del andra.
    Fast du är inte ensam om att ha mer än tusen besökare dagligen. Jag tror flera av de på listan har det. Också några av de jag inte är så förtjust i har många besökare.

  4. Günther Fliesenburgh

    På sätt och vis håller jag med, men det är ju en frisk fläkt att få
    in lite nya bloggar också. Många av de som “saknas” har ju fått rätt
    stor uppmärksamhet tidigare. Sedan är ju frågan om livet blir bättre
    om man vinner omröstningen, bästa betyget måste ju ändå vara många
    besök och reaktioner på det man skrivit.

  5. N|.

    Nej, livet blir inte bättre men det kunde vara roligt att få lite uppmärksamhet i det arbete och de pengar man lägger ner. Eftersom jag skriver om reklam har jag valt, för att upphålla en objektivitet, att inte använda olika reklammöjligheter.

    Vilka som saknas har fått stor uppmärksamhet tidigare? Researcher har inte fått det och Adland behandlas enligt Jantelagen av svensk media.

    “Nya bloggar” innebär att flera av dem inte funnits mer än några månader – efter ett par år inom blogosfären så kan jag säga att chansen att de finns kvar framöver är rätt liten.

  6. Günther Fliesenburgh

    Jaha, ja jag tillhör de nya i gänget och har inte följt utvecklingen fullt ut, men nog tycker jag att man har hört talas om Researchers, Stattins, Chadies och A. Tigers bloggar i diverse tidningsrepotage innan. Jag vill därmed inte säga att det är nog, dessa bloggar är mycket bra, men det kan vara kul att se vad de nya förmågorna förmår…
    IW kanske skulle haft andra kategorier etablerade mot nykomlingar/bubblare.

  7. N|.

    Käre Günther. Researcher har aldrig figurerat i tidningsartiklar, och inte heller Adland på det sätt som andra gjort. Varför? Antagligen för att reklam är fult enligt fina journalister. Det de glömmer bort är att det är reklam som betalar deras löner.

  8. Dab

    Tja Günter, har du hört talas om adland? Bloggat sdedan 2000, sajt sedan 1996? (jag är faktiskt bara nyfiken och försöker inte vara spydig eller något annat fånigt). Det “smala” ämnet (reklam och PR) förklarar ju den svala intresset att skriva om det antar jag – men i 2004 blev reklambloggarna rumsrena, alla utom den äldsta.

  9. Sanna

    Jag saknar också Researcher på listan eftersom jag tycker att du gör ett mycket bra blogg-jobb!
    Vill du ha min plats? :)

  10. sug

    Storhetsvansinnet sviker aldrig. Roliga konspirationsteorier om varför din blog aldrig får vara med i tidningen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *