Konceptualiseringen in i färghandeln

Öppnandet av Happy Homes, vars produktsortiment inte består av olika varumärken utan av ett EMV – Happy Homes, är intressant eftersom det utmanar en oerhört traditionell och trots sin trend- och livsstilsinriktning, oerhört konservativ bransch – färg- och tapetbranschen.

Vi bygger ut färg- och tapethandeln till vad det borde vara, nämligen en interiörhandel.

(Market)

Onekligen intressant positionering då det totalt går emot vad Flügger lyckats att göra med sina extremt fåniga figurer Lasse och Hasse. Portfoliomässigt tror jag att Happy Homes också gör rätt – för dels har dagens färg- och tapethandlare varit mycket svåra att få en hook på då de ibland heter en sak och samtidigt kopplar sig hårt till ett varumärke inom fr a färgsegmentet vilket innebär att det val en konsument måste göra är tudelat och förvirrar. Liksom att EMV-utvecklingen nu är så långt gången att konsumenterna lärt sig förstå att många EMV kan vara kvalitativt lika bra som autonoma märkesvaror.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *