Från business till knapp – och tillbaka igen

Jonas Söderström (bloggare ((en av den “gamla bloggosfären”)) och informationsarkitekt) tipsar mig om konferensen Från Business to buttons som går i Malmö den 14-15 juni.

Temat är hur man använder design för att skapa bättre affärer.

Ett urval ur det som kommer att erbjudas är Brandon Schauer från Adaptive Path ((företaget hamnade på 49:e plats på PC Worlds lista över nätets femtio viktigaste. Läs mer här.)), företaget som hittade på gjorde Ajax-tekniken populariserad och därigenom fick fart på web 2.0. Karen McGrane och Kevin Kearney berättar om hur redesignen av New York Times gick till och håller också ett seminarium om hur framtidens medieplattformar kommer att se ut. Jens Jonasson från Yahoo delar med sig av företagets designtankar bakom de olika sajterna i Yahoo!-konglomeratet. Och för första gången kommer Cooper Interaction Design till Sverige och kommer att prata om hur de tagit fram tekniken med att arbeta med personas i designprocessen.

Själv skulle jag kunna tänka mig att åka på konferensen bara för den sista delen. För mig som planner är deras tanke med personas oerhört matnyttig även utanför projekt som handlar om design och re-design.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *