Spot the difference 4

Sickna galenpannor. Dynamitesurfing för Quiksilver. Av danska Saatchi & Saatchi. I fin user-generatedstil och viralt så det förslår. Och på nåt sätt hör jag “Charlie don’t surf!” i bakhuvudet. (tack ML).

Martin Lindstrom pratar med GoViral som varit med och gjort kampanjen: A million viewers – no cost

Först verkar den nästan elak. Sen inser man att den faktiskt är riktigt trevlig: National Geographic Channel

Det är vackert. Och funkar – VW Phaeton. Synd att bilen i sig inte säljer så där jättebra…

Den här var verkligen jättekul: Pro Line. (tips från Svensson)

Ouch… lite lätt böghumor… eller inte: Bud Light (när en spot sägs vara “banned” så är den tänkt som viral).

Lite sött: The Swedish Twins för NHLs relationstjänst My NHL. (hattip till Silverfisken)

3 thoughts on “Spot the difference 4

  1. Admin Researcher Post author

    Tyvärr tror jag att den förste ägaren kommer ha svårt att visa sina “patent”. Jag tvivlar starkt på att han lyckats få patent på sina pizzor – och det enda som han möjligen har är ett skyddat namn.

  2. Pingback: Researcher » Farbror Freij, Miami och några skyltar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *