Pressmeddelande är inte reklam bara

Det här med pressmeddelanden är inte alltid helt enkelt. Men en sak är säker: de ska helst inte låta som riktigt härjigt dålig reklam:

Världspremiär på en barnklädeskollektion inspirerad av svettiga filmscener med beals och stallone. Samplat med sköna turbo moves och 25 år av evolution. Mixa detta med kärlek, bomull och lite hjälp från våra vänner, både när och fjärran. Vi ger dig
SHAMPOODLE
Funktionella barnplagg behöver inte längre ha likhetstecken med fult och tråkigt. Idag är det faktiskt möjligt att inte kunna klä sig själv men ändå hålla hög “bling” faktor och vara bekväm med stil.
Vi presenterar stolt ett svenskt klädmärke som reviderar och adderar.
Tillverkat av medvetna föräldrar. Gjorda av naturliga fibrer. Designat med en twist. Levererat av en armada nya, modiga barnbutiker runt om i landet. Kort sagt – barnsligt bekväma kläder!

(Newsdesk)

One thought on “Pressmeddelande är inte reklam bara

  1. lord Fredruk

    Men ridå. Det där är inget pressmeddelande. Det är en apa som har försökt skriva copy. Ett normalschyst amerikanskt brandtal straight outta TV-shop.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *