War of the razors

Ett produktkrig som lätt glöms bort är det på rakhyvelmarknaden. Det är dags igen när Gillette släpper iväg vad som kan tillhöra en av årets större kampanjer, integrerat i olika media, för att lansera sin nya rakhyvel Fusion på den europeiska marknaden. Det är nedräkning till innan släppet på webben, teaserspots och sedan enminuters reklamspots som kommer att gå tunga i TV. För första gången kommer Sportbladet att sälja en wrap (onekligen intressant att vi på några år gått från att andra media “rasar” mot att Metro och DI sålt sina omslag till att nu Aftonbladet gör det på sin specialtidning) och utomhus dunkar man upp en stor scaffold på Stureplan. Allt för att fortsätta vara störst på våtrakningsmarknaden som i Norden har ett värde på en miljard. (Resumé)

Jag börjar inse att jag gjorde ett mycket ekonomiskt val för femton år sedan när jag valde att bara ansa stubben…

Related Posts

One thought on “War of the razors

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *