Svenskar i designvärlden

Det klassiska måste hela tiden utvecklas – det är den gemensamma slutsatsen man kan utläsa i två artiklar om två av de svenskar som fortsätter den svenska designexporten.

Det är en framtidsvision. Det är den riktning vi vill att Jaguar ska ta i framtiden.

Linda Andersson är 29 år och anställd på Jaguars Advanced Design-avdelning som jobbar med att utveckla framtidens bilar inom det klassiska engelska varumärket. Hennes nytolkning av logotypen är en rejäl förändring åt en mer uppdaterad minimalism. (Aftonbladet)
En intressant artikel om det brittiska hyperlyxmärket Asprey och Håkan Rosenius, som är creative director för märket och jobbar med att repositionera märket från juvelerare till ett lyxmärke inom hela modegenren.

Att göra något modernt men ändå tidlöst är vad lyxartiklar handlar om.

Rosenius uppdrag är att att se till att den 225-åriga hovjuveleraren blir en reell konkurrent till Hermes och Louis Vuitton. Bland annat har han sett till att Asprey fått en symbol som man kan kapitalisera som signal i likhet med Burberry och LV. (di.se)

Nu har DN vaknat till liv: “Svenska bakom Jaguarens nya form”

Related Posts

One thought on “Svenskar i designvärlden

  1. Pingback: Beta Alfa » Reklam reklam Researcher

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *