SIFOs reklammätningar visar att ICA satsar dubbelt så mycket pengar på oadresserad direktreklam som de satsar på TV-reklamen. Och det är stora pengar det handlar om: förra årets odr enbart från ICA var en investering på mer än 240 mkr medan man investerade 99 mkr i TV. (Supermarket / Market)
Knappast konstigt – snarare visar det på en genomtänkt integrerad marknadskommunikation (och jag säger inte det för att jag är bekant med ICAs marknadschef :)). ICA har också försökt att få använda datamining för att kunna utveckla en mer målgruppsinriktad adresserad dr men fått nej från Datainspektionen.
Det som jag däremot funderar över är när ICA tänker satsa hårt på internet…
Pingback: Beta Alfa » Godmorgonbloggplock
Hej!
Kanske en site av intresse?
Nej. Jag tycker du har en rätt märklig inställning till reklam.
DM! Reklamens k**lare. Ligger strax ovanf** spam-v**ingen, som ** sju cirklar ned i helvetet. ;)
(jojo, jag har jobbat p**b2b DM jag f** skojja s**)
Aprop**m**kligt, Metro Bostad klassas som samh**lsinformation, och inte reklam.
dumma elinks.