Spot the difference

Fransk kampanj mot HIV/AIDS

Eh… Brookeback Mountain har sannerligen satt griller i huvudet på amerikanerna. Här “Welcome To Condom Country” som också använder Marlboros manér. Jösses…

Nej, hellre MTVs take on the subject med “The joy of non sex” och inte fullt lika kul i The Office (båda av svenska Camp David vad jag förstått). En inte fullt lika kul och edgy sak men onekligen tankeväckande är deras Save The Humans. Deras spanska versionen av Tango in Paris (jösses) är sannerligen NSFW (ljudet) och ptjaa… knappast omvälvande… Bäst är nog den tre minuter långa (och rejält gamla) “Gay love“.

Midnight Spank. Jag håller med Ad for peanuts att det känns väldigt mycket Reginald Pike. Men filmen finns inte på RP:s sajt så det kan handla om inspiration…

Crime Stoppers. Helt ok. Men inte mer.

Saatchi & Saatchi gör en “spoof” på Diet Coke+Mentos för Tetley (finns självklart på You Tube också).

En ruggigt bra reklamfilm för trafiksäkerhet och London Safety. Visst – den är inte sådär hyperkreativ och edgy men det gör sitt jobb.

Viktig otäck reklamfilm för Children Friendly. Liksom den här i kampanjen “Real men don’t rape“.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *