Spot the difference 2

Svensk militärreklam? Jodå, de har “spottat” upp sig (pun intended…): Everybody’s everyday is not like ours eller “Small World“. Deras “Africa” känns visserligen välgjord men inte fullt lika kreativ.

Helio. “Don’t call us a phone company, don’t call us a phone”. Nähä. Fan vet om de kan kallas fräscha marknadsförare heller: Scuba, Meet The Parents och Frenchie.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över det här: Peder Fogstrand och Högskoleverket. Och egentligen inte vem som är mest sorglig: den usla reklammakaren som valt att sparka på den brat som redan ligger eller det faktum att “Greven” blivit en komisk clownfigur. Dåligt är det i varje fall och jag hoppas vid Gud, Adobe och Reklamförbundet att det bara är ett spekjobb…

Det här är fullständigt galet. Jag tänker inte berätta vilket varumärke en bedagad Billy Idol gör reklam för men ärligt talat så känns det inte speciellt varumärkesnära… (tipstack till svågern).

Den alltid lika pålitliga Dabitch har självklart lyckats att rota fram fakta. Spoten producerad 2001 och regisserad av Little X.

Nike har gjort tre lysande filmer om sina… golfbollar: Nike Juice it – Ice Sculpture, Cantaloupe, Lava Lamp (via Money Reklambyrå)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *