Inte så kul

Den lilla nätverksbyrån Cecilia Kusoffsky m fl har släppt sin första kampanj för Sturegallerian. Förklaringen runt kampanjen från cw’n Jens Soneryd är att

Vi ville leka med bilden av Sturegallerian som också är bilden av Stureplan med lyx, flärd och de excesser som finns. Vi har gjort det med kärlek, glimten i ögat och distansen lyser igenom.

(Resumé)

Fan vet. Det känns rätt likt såväl NK som annan glamreklam. Jag hade hoppats mer av den byrå som spöade storbyråerna i pitchen. Synd – för jag tyckte det var rätt kul att en sån liten spelare kunde fimpa åkestam.holst m fl. Och sen råkar jag känna Jens personligen och gillar snubben men nej, det här kändes inte så kul.

Related Posts

One thought on “Inte så kul

  1. Xtian

    håller med. Känner ingen “gliimt i ögat” eller “distans som lyser igenom”. Känns bara som julannonsering med lite exklusiv ton. Och knappt det ens.
    Inte för att jag hade gjort det bättre, men tycker precis som du att det är synd eftersom det är litet nätverk som piskade storbyrå-ar*le

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *