Och nu blir det reklamfilm 25

Briljans som vanligt när det kommer från Reginald Pike: The Perlorian Brothers gör reklam för Domino’s. På nåt sätt lyckas de göra utbudsreklam intressant med mycket enkla medel. Och jag håller med advergirl att det är bra mycket bättre än den tidigare Fudgem och Oreo.

Lysande reklam för Vim.

Go ape. Rexona

En gammal idé (män är dumma i huvudet) gör reklam för Elmers lim. Lågbudget.

Tyska DDB har fortsatt göra lysande reklam för Smart. Här en hoper filmklipp som logiskt för fram ett “värde”: No backseats (tips från Advertising for peanuts).

PSP cobrandar med Lonely Planet som skapar kartprogram i den handhållna speldosan. Baklängesfilm. Måttligt roande. Däremot är PS3-spotten Baby ((Ber om ursäkt om jag har postat den förut men eftersom jag inte kan hitta den på min sajt så är det väl typ nåt jag tänkt första gången jag såg den))lätt sinnessjuk.

För den svenska mediediskursen aktuella reklamfilmer, som försöker att balansera skräckpropagandan, men är tyvärr mycket… tråkiga. Energy och Glaciers. Men Competitive Enterprises bredsida mot Al Gore är riktigt lattjo: An Inconvenient Story

Skön popkulturell blinkning för Lissabons Cow Parade.

Ångestfilm. Squeeze me. Jeezus.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *