Skärpning Storåkers

Allvarligt. Hur tänkte ni när ni gjorde Bonaqua-reklamen? Som småbarnsförälder blir jag extremt förbannad varje gång den körs, eftersom det innebär att jag måste dra ner ljudet. Skriket ni väljer att köra rejält högt skrämmer kidsen – och ärligt talat: jag blir knappast sugen på att köpa Bonaqua efter den här kampanjen, eftersom varje spot innebär stressupplevelse av det högre slaget (vilket knappast är det som Coca Cola vill sammankoppla sitt vattenmärke med). Christian Sundgren, copywriter på Storåkers förklarar i Resumé

Vi har försökt att fokusera på att det nya mineralvattnet innehåller äkta fruktkött och tagit till ett grepp som inte använts så mycket förut. Frukt och modern skräckfilm i en mix, det känns lite nytt.

Jättenytt.

Related Posts

3 thoughts on “Skärpning Storåkers

  1. Pingback: Bonaqua Silver « Fyra nyanser av brunt

  2. Dabitch

    jag älskar den dubbeltydiga slutklämmen, som man så sällan ser på Svenska. (exempel: “goda mackor är ingen konst” och de artisiska smörgåsarna på bilderna) men jo, sättet dom la upp filmen på med ett så långt utdraget skrik i gör mig bara förbannad. Det hade ju räckt med att hon svarade i telefon, hört knastret och med luren fortfarande i handen kippat efter andan med uppspäärade ögon – klipp + payoff. Nice. Och dessutom minst fem sekunder kortare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *