Och nu blir det reklamfilm 16

Lät galen viral för Windows Live Messenger: Bottles och Pidgeons.

Mer kontor. Segway vill dunka in en tagline: “Forget walking”. Så då väljer man en rätt märklig linje att låta folk krypa. Lite smått trashigt handikappskämt så där.

Nike har låtit W+K göra en reklamfilm som bygger på Johnny Cashs version av NIN:s fantastiska låt “Hurt”. Känns som om man missat att låten i sig är ett väldigt starkt “varumärke” och helt enkelt så faller hela idén.

Bättre känns W+Ks spot för Yakult. Helt klart skön grafisk historiebeskrivning – animeringen får berätta att Yakult har en lång erfarenhet eftersom den funnits länge. En sorts fejkad reklamhistoria.

Sony har gjort spoten Kick tillsammans med Dubaibyrån Tonic. Kul idé, men kräver förkunskaper om Sony Vega för att den ska bli förståelig – typ.

Burger Kings samarbete med CP+B ger alltid en känsla av att hela tiden balansera på gränsen till det löjliga. Men deras Nascarstory funkar. Det är storytelling om varumärkets utveckling. Teknikens framgång – det går att käka BK:s chickysticks i bilen (även om man inte är Nascarförare). Smart.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *