Den lilla skidanläggningen Fiskartorpet har skapat en tävling (med det långa lätt ironiska namnet The greatest customer at the smallest ski resport price) där deras bästa kunder nomineras till ett pris: ett liveband på senaste festen. Premisserna för priset är:
- God relation till Fiskartorpet och “vår värld”. Att ha sköna vibbar.
- Långsiktigthet, en trogen kund som förstår oss och gillar att vara här.
- Kreativitet. Att våga genomföra möten på ett annorlunda sätt.
- MOD. Någon på företaget har i alla fall funderat på att hoppa i hoppbacken.
Men de har konstiga bilder av oss reklamare:
De dansade konstant i tre timmar, det brukar inte reklamfolk göra.
Om man bortser från den sista konstigheten *ler* så är det smart att skapa en sån tävling om man är konferensanläggning. Det innebär att mindre företag kan tänka sig att lägga konferenser på samma ställe och just som mindre anläggning skapar man då en större trygghet med lojala kunder.