Hela budgeten på ett bräde

Malaco satsar hela sin reklambudget, 15 miljoner brutto, på sitt nya “nyttiga(re)” godis Malaco Juicy. Ulrika Klinkert, Scandinavian Marketing Manager på Leaf, förklarar varför:

Det är väldigt viktigt att marknadsföra den här produkten ordentligt eftersom sockersnålt godis inte låter så gott första gången man hör talas om det.

I kampanjen ingår i princip allt: smakprover med tidningar, TV-spots, outdoor, print etc. Stenhård satsning där reklambyrå är Althén & Co, PR-byrå Wenderfalck och mediabyrå är Maximus. (Resumé)

Kul att det inte är “de vanliga” byråerna som kör en rejält stor kampanj. Tyvärr har inte Malaco direkt varit kända för kreativ höjd i tidigare kampanjer men man kan ju hoppas att de lyckas den här gången. Och självklart vet de att ett godis som är nyttigare kommer att sälja nu när GI och “sockerbomben” är medialt stora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *