Wackå satsar svenskt

Kullin berättar på Media Culpa att Fredrik Wackå tänker sluta att utveckla sin engelska blog Corporate Blogging för att satsa helhjärtat på sin svenska blog.

I started this one at a time when there were, more or less, no discussion about social media in the Swedish/Scandinavian blogosphere. Now there are and it makes more sense to be part of that. We have also seen an explosion of international blogs on this subject. Whatever role I may have thought this blog could have, there are so many others doing it now.

Ungefär samma sak har hänt när det gäller reklambloggar – det har skett en formlig explosion av mer eller mindre bra reklambloggar. När jag började var det i princip Adland, Adjab, Adrants och ett antal fler, men det var relativt överskådligt. Idag är det nästintill omöjligt att hålla koll på alla, och Researcher har fått sällskap även i att skriva om reklam på svenska: Bisonblog, Tankar om planning, Beta Alfa och Reklamfeber. Bloggandet börjar att finna en form, och ursäkta att jag tjatar – men det hela liknar när hemsidorna blev vardag och nyttiga.

Related Posts

2 thoughts on “Wackå satsar svenskt

  1. dabitch

    Nu missminner du väl? Adjab började inte förrän nåt år efter dig! Typ, September 2004. Du fanns långt innan.

    Eller missminner jag? :P Kommer inte ihåg när weblogs.inc snubben bad att få köpa min domän och jag skrattade ut honom men jag har hans email här nånstans i röran….

  2. N|. Post author

    Ajaa… så kan det vara. Egentligen startade ju Researcher redan 2002 på sommaren men då som en mer intern researchblogg för min dåvarande byrå.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *