Kullin berättar på Media Culpa att Fredrik Wackå tänker sluta att utveckla sin engelska blog Corporate Blogging för att satsa helhjärtat på sin svenska blog.
I started this one at a time when there were, more or less, no discussion about social media in the Swedish/Scandinavian blogosphere. Now there are and it makes more sense to be part of that. We have also seen an explosion of international blogs on this subject. Whatever role I may have thought this blog could have, there are so many others doing it now.
Ungefär samma sak har hänt när det gäller reklambloggar – det har skett en formlig explosion av mer eller mindre bra reklambloggar. När jag började var det i princip Adland, Adjab, Adrants och ett antal fler, men det var relativt överskådligt. Idag är det nästintill omöjligt att hålla koll på alla, och Researcher har fått sällskap även i att skriva om reklam på svenska: Bisonblog, Tankar om planning, Beta Alfa och Reklamfeber. Bloggandet börjar att finna en form, och ursäkta att jag tjatar – men det hela liknar när hemsidorna blev vardag och nyttiga.
Nu missminner du väl? Adjab började inte förrän nåt år efter dig! Typ, September 2004. Du fanns långt innan.
Eller missminner jag? :P Kommer inte ihåg när weblogs.inc snubben bad att få köpa min domän och jag skrattade ut honom men jag har hans email här nånstans i röran….
Ajaa… så kan det vara. Egentligen startade ju Researcher redan 2002 på sommaren men då som en mer intern researchblogg för min dåvarande byrå.