Livet på kredit

Intressanta artiklar om hur varumärken och företag inom modebranschen väljer att skapa kreditmöjligheter precis på samma sätt som elektronikbranschen: Märkeskläder på kredit ny trend

Skönhetsbranschen gör samma sak – skönhetsoperationer är numera mer white trash än överklass: Skönhetsoperationer på krita

Man har ofta tänkt sig att demografin mellan könen är att män är intresserade av teknik och kvinnor av mode – men nya undersökningar visar helt andra saker:

När killarna handlar kläder är de dock dyrare. Andelen killar som lägger mer än tusen kronor per månad på kläder uppgår till 17 procent, medan andelen för tjejerna är 8 procent.

(Killar sugna på dyra kläder)

Tendensen att låna till sin konsumtion är genomgående, vilket bland annat den stora mängden av reklam för snabba lån, ett segment som förut varit sedd som gråzon men idag i det närmaste tagits över av globala kända varumärken som GE Moneybank m fl. Läs mer på Fler lånar mer utan säkerhet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *