Mailbombning

Ett sopigt försök från Storåkers att göra lite gerillareklam? När jag kom tillbaka från fikat var mailkorgen fylld av mail från personer jag aldrig haft kontakt med – diverse copywriters från byråer över hela Sverige.

När jag läste igenom det var det första mailet ett vidareskick om en inbjudan till ett seminarium med David Baldwin, executive creative director. Det hela blir mer och mer uppenbart som en riktigt usel kampanj för ett seminarium med en av branschens mer namnkunniga figurer. Läs själva [pdf]. Tyvärr har folk som fått mailen också den usla smaken att köra “svara alla”.

Tom på Grey säger vad vi alla tänker:

Tack för att jag blev unikt utvald som en av 2 500 copys i stan! ((Vadå “i stan” – bor Tom också i Falun?!))

Bäst är Johan Kruse på Daddy och hans kallt ironiska kommentar:

Tack för alla mailadresser.
/ Webbyrån

One thought on “Mailbombning

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *