Mer Super Bowl-statistik

IAG har gjort en rejäl koll över Super Bowls olika reklamspottar: Most liked:

  1. Ameriquest Mortgage
  2. FedEx
  3. Budweiser
  4. Bud Light
  5. Budweiser
  6. Bud Light
  7. Sprint
  8. Ameriquest Mortgage
  9. Bud Light
  10. Aleve

Most recalled:

  1. Bud Light
  2. Budweiser
  3. GoDaddy.com
  4. Diet Pepsi
  5. Hummer H3
  6. Diet Pepsi
  7. Bud Light
  8. FedEx
  9. Budweiser
  10. Bud Light

(Ad Age)

Ännu ett bevis på att mest omtyckt och mest effektiv inte är detsamma.

Related Posts

4 thoughts on “Mer Super Bowl-statistik

  1. N|. Post author

    Det gör det. Frågan är om det är så jävla intressant. Vad är viktigast – att nyheten finns att läsa eller att den är “rättsvenskad”?

  2. Chris

    “Ännu ett bevis på att mest omtyckt och mest effektiv inte är detsamma.”

    Det är inte alls säkert att den där undersökningen visar på hur effektiva filmerna är. Säg att det bara är folk som är intresserade av att låna pengar som kommer ihåg Ameriquest och att det bara är ungar som inte får dricka öl som kommer ihåg Bud-filmerna så vips är den mest omtyckta också den mest effektiva filmen.

  3. N|. Post author

    Eh… det var väl ungefär det som jag sa. Most liked innebär inte most effective. Eller ens att brandingen fungerat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *