Mindre är bättre på nytänkande

Malmö Aviation har valt att lämna sin reklambyrå Grey till förmån för den lilla Kann Axnér efter ett och ett halvt års samarbete. Anledningen är en önskan om nytänkande kreativt enligt Malmö Aviations marknadschef Eva Rodenstam. Hon menar också att bolaget vinner mer på att finnas hos en mindre byrå – det innebär att de blir byråns “stjärna” och slipper kämpa om de bästa platserna hos en stor nätverksbyrå.

Intressantast är Rodenstams rejäla taskspark mot de stora traditionella byråerna när hon svarar på vilka visioner hon har för de nya samarbetena (de har också valt den mindre mediebyrån Bright Media):

– Nytänkande. Och att de automatiskt tänker webblösningar istället för enbart stortavlor och print.

(Dagens Media)

Två saker. Dels märks det nu en annan konjunktur för marknadsföringen – företag vågar att satsa på mindre byråer som kan skapa något mer unikt kreativt för företaget. Malmö Aviations reklam har hittills knappast varit dålig – däremot rätt oförståelig. Sen är det spännande att Malmö Aviation vågar välja en byrå på känsla.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *