Elin med kalven het

Bloggen Fyra nyanser av brunt tycker till om dagens TV-reklam:

Det ska vara roliga reklamfilmer enligt mig. Även om den här filmen absolut fyller sitt värde så tycker jag utan tvekan att ICA-reklamerna är betydligt roligare. Och Ipren-reklamerna ska vi inte prata om. De är klassiska och oerhört bra.

N24 kör också en intervju med Arla-bonden Elin, varumärkets första imagekampanj sedan nittiotalets “Mjölk ger starka barn”-kampanj.

Med en kalv runt halsen kan mjölkbonden Elin axla Ica-Stigs mantel som reklambranschens viktigaste trendsättare 2006 […] Det finns en stor mättnad på alla överarbetade såpakoncept och i sin avväpnande enkelhet upplevs Arla-reklamen därför som genuint originell.

Själva filmen kom till genom att filmaren Fabio Galli mötte Elin i samband med ett tolkningsuppdrag. Han tog filmerna, och sedan kom de till Arlas kännedom. Forsman & Bodenfors kom in i samband med att själva kampanjen skulle sättas.

Fin story…

Update: Influx skriver om trenden runt lokalproducerade produkter.

With an increasing focus on the goodness and authenticity of food consumers are forcing grocery stores to offer more local products. This is creating opportunity not just for local farms, but for local producers of packaged foods as well. These local brands have no ad budgets, little money available for fancy packaging design, but usually standout because of a personality or the region behind them.

I årets sista DiEgo är Elin omslagsflicka. Reklam skapar ett personligt varumärke för en KRAV-bonde.

Related Posts

2 thoughts on “Elin med kalven het

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *