A must is a must

Coca Cola Company, som förra året lanserade Bjäre Julmust, tänker i år satsa stort. Förra året – ett “testår” – tog de hela 15 % av marknaden och i samband med julen kommer musten att marknadsföras via TV-reklam i TV3 och Kanal 5. (N24.se)

Mediavalen indikerar på att Coca Cola siktar in sig på en yngre grupp konsumenter. Antagligen vältänkt eftersom de äldre generationerna nog vill fortsätta rapa Apotekarnes.

Related Posts

2 thoughts on “A must is a must

  1. Barse

    Om du tar dig en titt på innehållsdeklarationen på Apotekarnes 50cl-flaska med must så kommer du dessutom att märka att europalanseringen av julmusten också står för dörren. Jag har för mig att det var åtta olika språk på flaskans baksida…

  2. N|.

    Vilket dock motsägs av Carlsberg själva. Och jag tror mer det handlar om att EU-ifiera sig en smula för personer som kommer hit över jul snarare än en lansering i andra länder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *