Dove och Åhléns tog priset

Sveriges bästa annonser är dels Doves och dels Åhléns. Så McCann och Ogilvy går segrande ur Metros lilla tävling. Tråkigt att inse är att Dove-annonsen inte är helsvensk. (Metro Global Print Award och Newsdesk).

Tidigare postningar: Researcher » Metro-tävlingen börjar på allvar och Researcher » Printannonstävling modell jättestor.

Related Posts

2 thoughts on “Dove och Åhléns tog priset

  1. sug

    Vad spelar det för roll om Dove-annonsen inte är “helsvensk”? Nationalismen frodas i Falun märker jag.

  2. N|.

    Det spelar väl egentligen ingen roll men den kommer antagligen att vinna på flera andra språk också, vilket innebär att det blir färre olika annonser under själva VM. Har inget med nationalism att göra, även om jag antar att du är för korkad för att förstå det, utan om att det finns så mycket bra reklam som kunde inneburit en större mångfald i själva VM-finalen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *