Printannonstävling modell jättestor

Metro Global Print Awards startar inom kort. Det är kanske världens största tävling för printannonser och det är annonser som gått i Metrotidningar över hela världen som får vara med.

Det är läsarna själva som ska välja ut den annons som berört dem mest. I samband med svenska Metros 10-årsjubileum kommer den svenska pristagaren att presenteras.

En jury väljer ut de tio bästa annonserna som läsarna sedan får välja mellan. I juryn sitter Rolf van den Brink, chefredaktör på Dagens Media; Anders Ericson, VD på Annonsörföreningen; Justine Lagache, kreatör på Storåkers McCann; Carola Määttä, VD på Ogilvy Nordic; Petter Nylander, VD på mediabyrånätverket OMD; Johan van der Schoot, copywriter på go.garbergs och Christian Quarles, marknadsdirektör på Metro.

Den sistnämnde förklarar grundtanken bakom tävlingen:

“Bra reklam fungerar som underhållning, dålig reklam är irriterande. Med den här tävlingen vill vi ge något tillbaka till de annonsörer som ansträngt sig och lyckats beröra våra läsare.”

(Newsdesk)

Related Posts

One thought on “Printannonstävling modell jättestor

  1. erich

    bra reklam fungerar som underhållning och dålig är irriterande… tja, själv blir jag underhållen av Ica´s spottar och förbannat irriterad av vanish-skiten. Märkligt att jag köper vanish om jag behöver fläckborttagningsmedel på närmaste affär, Ica eller inte rör mig inte i ryggen. Tror att underhållningsvärdet i reklamen är oerhört överskattat, det handlar trots allt om att generera köp och inget annat (nb! lämnade branding utanför för denna gång).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *