SJ gör reklam på hög nivå

Årets sommarkampanj för SJ är stor där nya reklamfilmer siktar in sig på att visa upp annorlunda personer och roliga idéer – kravalljazz från Göteborg eller ett litet rasta-café. King, som abrupt tog över SJ-kontot från TBWA förra året, har valt att lägga reklamen på priskonkurrens med inrikesflyget och det innebär att man också valt att göra reklam direkt för uppmärksamma flygresenärer genom att använda samma metoder som filurerna som skapat “crop circles” – de har hyrt ett antal åkrar och låter SJ:s logotyp och erbjudande synas från luften. (SvD)

Related Posts

4 thoughts on “SJ gör reklam på hög nivå

  1. Pingback: THE BEJCONPIRE

  2. dabitch

    Ja det e ju kul att det faktiskt är en. Där vinkar åkern billigare respris till nån som kanske flyger just mellan sthlm-gtb. :) Snopet! I 97 (98?) hade Douwe Egbert en sädesfältsbild (eller var det tulpaner?) av sitt kaffe vid Shipol airport, som var mycket imponerande och färgglatt, men aningen poänglös eftersom det enda som liknade en idé var just att ha det på en åker.

  3. Pingback: adland

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>