Tunga siffror för reklamkritiker:
“…each child aged 2 to 11 saw 2,724 commercials for food or fast food in 2004 vs. 4,100 in 1977, a 33% decrease all based on programming with more than 50% of the audience in that age group. The number of minutes of commercial time was also down. Children today saw fewer commercials for all products too, according to the study, but the drop in food and fast food was steeper than the decrease in overall products. Ms. Ippolito acknowledged the FTC used slight different research methods in 1977 than it did in 2004.”
Det är amerikanska Federal Trade Commission som gjort en longitudinell undersökning om det är reklamen som skapat den, enligt läkarna, galopperande barnfetman. Problemet är kanske inte reklamen utan TV:n i sig. I amerikanska hem finns ofta en TV per familjemedlem så också när det gäller små barn. (Ad Age)
Jag har sagt det många gånger: det är enklare att göra reklamen till scapegoat än att ta ansvaret som föräldrar. Även om undersökningen är preliminär så visar det på tendenser som motsäger de starka kraven på reglering av reklam.
Andra artiklar i ämnet hittar du här: McDonalds unveils ad-campaign targeted to children,
Senator mocks food-industry self-regulation, Food advertising in harsh spotlight, Labour vows to regulate food-ads to children.