Det är knappast någon hemlighet att en stor del av reklam- och mediabranschen har svårt för Viggo Cavling som chefredaktör för det största branschorganet Resumé. Nu har han råkat prata lite bredvid mun i sin dagbok:
Ringde Dominika för att få höra mer om när vi ska åka till Marocko med Carolina Gynning och lansera en sexdryck, men hon svarade inte.
(Resumé)
Det börjar bli pinsamt. Nexcite och Mafioso PR har fått oerhört mycket plats i Resumé. Utan att skämmas berättar Viggo C att han är kompis med Dominika P. som driver Mafioso PR. Det börjar onekligen dofta lite unket om Resumé. Branschens egen tidning är inte objektiv utan driver en PR-kampanj. För en produkt som knappast kan ses som helt rumsren. Nä, du Vigs. Dags att tacka för sig – det börjar bli riktigt pinsamt det här.
Tidigare postningar: Researcher » Så ska en (sex) slipsten dras, Researcher » Nexcite wanna sex you up och Researcher » Sexigare om du dricker.
Vad jag inte fattar är att byråer inte talar med plånboken. Säg upp kontorets prem.
(jag menar, det finns ju lösnummer)
Det brukar krävas att man kan språket i och för sig…….