GM flaggar för översikt av byråsamarbeten

Är Lowe Brindfors på väg att tappa SAAB? Eller pågår en maktkamp inom GM om vilket eller vilka varumärken som ska elimineras? Inga klara svar finns men GMs nya internationella marknads- och försäljningschef Mark LaNeve flaggar för att några av bolagets samarbeten kommer att ses över. Vissa av GMs märken har haft samma byrå under årtionden och LaNeve hoppas antagligen på att ett nytt byråsamarbete kan ge ny kraft till försäljningen.

Mr. LaNeve said GM plans to better define each of its eight vehicle brands and believed that “middle of the road [product] is not a winning strategy.” […] several brands are improving and cited Cadillac, Chevrolet, Hummer and GMC. “We’re still working on how to position Pontiac and Buick,”

Företagets vice ordförande Robert A. Lutz har tidigare sagt att Pontiac och Buick måste öka sin försäljning, annars kommer något av varumärkena att försvinna. (Ad Age)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *