Skandia gör en halv pudel i ny kampanj

Med payoffen “Med vår rykte har vi inte råd att göra fel” startade Skandia sin stora kampanj, under stort (?) hemlighetsmakeri signerat go.garbergs.

TV-spottar på TV4 under primetime och print framöver ska återge lite av företagets varumärkes värde efter alla skandaler. Företagets marknadschef Helena Rumén menar att de nu vill visa att man öppnar upp och vill kommunicera.

“- Allt det som har hänt har också skadat varumärket Skandia väldigt hårt och vi har också gjort ett stort internarbete innan vi nu går ut extern. Vi vet att vi måste bevisa oss för att få ett förtroende igen.”

(Resumé)

No shit Sherlock…

Related Posts

5 thoughts on “Skandia gör en halv pudel i ny kampanj

  1. Dab

    Vet du vad.. Filme är jättefint regisserad och tonsatt och allt det där.. Men jag blir faktiskt bara förbannad på Scandia en gång till.
    Tvivlar på att det kommer ändra folks uppfattning om “myglare på scandia”. Reklam skall inte lösa alla problem här i världen och just detta är ett sånt som borde lösas av scandia först, reklamen sedan. IMHO har de inte gjort skit för att tvätta sin egna byk utan trampar konstant längre ned i skiten. “Vi visste inte… Det var revisorerna” oj det gjorde de visst, nu när revisorerna har blitt frikända. Hahaha!

  2. N/.

    Jag tycker hela reklamfilmen är extremt dystopisk. Är det meningen att man ska känna medlidande med snubben som hela tiden påminns om att han inte får göra fel eftersom Skandia har så dåligt rykte…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *