Reklamstunts

På temat “jag försöker på alla sätt och vis att skaffa mig ett jobb” har ännu ett kapitel skrivits genom att någon hi-jackat domänen kamprad.se och försöker att få jobb på det sättet. Kommer det funka? Jag tvivlar. (Kamprad.se via Bold)

I Kanada har Vaughn Whelan & Partners försökt sig på ett pitch-stunt. Genom att göra en reklamfilm för ölmärket Molson och köra den i reklamTV hade de tänkt sig att få jobbet:

“The goal is to literally hijack the pitch process so that our little agency can get our big idea on the table.”

Molson själva är skeptiska minst sagt:

“I don’t think anybody wants anybody representing your product or brand to a potential audience that you have no say over. It’s not something we would encourage anybody to do.”

Gissar att Vaughn Whelan kan skatta sin lyckliga stjärna om han ens kommer undan med blott förskräckelsen. (National Post, Project Hijack och The Globe and Mail via Adland)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *