Fashinerande kampanj

Moderna, nu i vanlig skrud, öppnar utställningen Fashination, där verk visas som ligger på gränsen mellan mode och konst. Bland annat visas Alicia Framis kreationer ur hennes koncept “anti_dog”.

Storåkers McCann har stått för kampanjen för att dra besökare till Moderna. Mediavalen är breda: Bon, Damernas Värld och liknande media kommer att användas. (Resumé)

Lite fascinerande (eller kanske ‘fashinerande’) är en ytterligare ny roll på reklambyråer: i arbetsgruppen står det “art buyer (antar jag eftersom det egentligen står ‘byuer’). Vad är det? Har Storåker McCann köpt in konsten för att sedan ställa ut den och göra reklamkampanj för utställningen?
Alla goda, kreativa och upplysande förslag mottas med tacksamhet…

Related Posts

5 thoughts on “Fashinerande kampanj

  1. dabitch

    Art Buyer är den som förhandlar med/har kontakter med/info om alla slags “art” man behöver på en byrå, fotografer, illustratörer, modellbyggare etcetera och dylikt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *