Sökmotorerna hetare igen

Branschen runt Internetsökning förändras och ökar. Marketing Sherpa visar på de olika delar som gör sökning till ett hett ämne för marknadsförares planer:

  • Ökad konkurrens – Googles framgång och ingång på Nasdaq innebär att fler och fler vill synas så högt upp som möjligt i sökningarna. Det blir fler och fler som bjuder på de högsta platserna vilket gör dem dyrare och dyrare.
  • Microsoft både möjlighet och fara – att Redmond börjar att på allvar kapa åt sig marknadsandelar inom sökbranschen innebär att alla andra håller andan. Jason Fischel på CNET Networks förklarar det: “Imagine how Microsoft’s branding clout can affect things…”
  • Pengarna tar över – och de traditionella nördarna som startat sökmotorerna kommer att bli lätt åksjuka. Venture-kapitalister och traditionella stora investerare börjar också titta på de bolagen. Det innebär att branschen förändras markant.

(Marketing Sherpa)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *