Teknisk foul

Jag fattar inte sprotklädesföretaget Ponys nya annonskampanj:

Diskussionen går också het på olika reklamsajter. Är det bra reklam? Vissa menar att de som kritiserar kampanjen inte är målgruppen. Än sen? Den första bilden är helt okej, rätt bra även om den känns synnerligen anti-sport och för dem som ser OS-elden som något viktigt är det en ren hädelse.
Men den andra bilden? En kvinna som boxas? Det är knappast speciellt men hon är höggravid. När man boxas träffas ens mage. Är det inte intressant för Pony att skapa någon relation till sina kunder? Ser sig målgruppen som varande oansvariga och kan tänka sig att strunta i ett ofött barn och boxas ändå? Jag fattar det inte.
Nummer tre är också märklig. Litet barn, extremt piercad och tatuerad med en tår = “been doing time in the slammer”. Vad vill den säga? I don’t get it.

Byrån som gjort Pony-kampanjen är Goodby, Silverstein & Partners vilken är en välrenommerad byrå. Men jag undrar: hur får det här någon att välja Pony framför Nike, Adidas eller annat märke? Jag skulle inte göra det. Och jag är inte sportintresserad. (via Ad-rag)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *