Cannes = Stureplan = Cavling är vilse

“Övriga trender är att bilden är vinnaren och texten förloraren och att allt liknar varandra. Den kommersiella världen fungerar nästan likadant oavsett om vi talar om Asien, Brasilien eller Danmark. Skillnaderna är nyanser och de blir allt svårare att se.” (Vigs i Cannes:1)

“Förutom att debattera tv-distribution i Frankrike delade Anna ut små svenska flaggor som man kunde förvandla till drinkar i baren. Jag drack rosévin och sedan gick jag över till öl. Rosévin är annars drycken i Cannes när man känner att champagne är för dyrt. (En känsla jag aldrig själv upplevt men hörts talas om.) (Vigs i Cannes:3)

“Den internationella reklambranschens musiksmak är lika avancerad som ett vitt papper. Men vad fan, det funkar! Det funkade även för Anna Serner som dansar riktigt bra.” […]”Filmvisningarna är dock kul. När något är dåligt visslar folk, när något är bra applåderar de. Jag är den enda som skrattar konstant. Det finns så många korkade idéer att man bara måste skratta. Så många idiotiska lösningar, så mycket vansinnigt usel reklam att man bara måste garva. Men det är mycket bra också.” (Vigs i Cannes:4)

Fortsättning lär följa. En intressant insikt: första dagen handlade faktiskt hans dagbok om reklam. Sen har den mest handlat om alkohol och Anna Serner. Undrar om man kan betta på hur länge Vigs får sitta kvar på redaktörsstolen?

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *