PÅLLE MED DUBBLA AGENDOR
Företaget Hästens ämnar återkalla sina sängar från skandalomsusade såpan Big Brother. Deltagarna beter sig nämligen omoraliskt i företagets produkter – svär, super och sodomerar. “Vi har hög etik och moral i företaget”, förklarar Hästens marknadschef Tommy Gullbo. Labbets varumärkeskonsulter förstår ingenting. Först går man ut i “Made in Hästens”-kampanjer med jollrande bäbisar, och gör sedan en kovändning och bestraffar de som anammar budskapet. Förvirrande tvära kast. Eller tror Hästens ledning på jungfrufödslar? (Källa: Flashback)
DUMHETER SÄLJER DUMHETER
Moralpanik är alltid bra för affärerna, speciellt om de gick trögt innan. Extremt våldsamma Postal 2 var dataspelet som ingen brydde sig om och som sålde så uselt att den svenska distributören plockade bort det ur sortimentet. Så sände TV4 sin så kallade dokumentär, “Dödligt spel”, som luktade lobbyverksamhet långa vägar. Och efter det bottennappet i kritiskt granskande journalistik kom marknadens kovändning som ett brev på posten. Idag säljs det hundratals Postal 2-spel om dagen.(Källa: Flashback)