Posten skapar en händelse i brevlådan

“- Det rör sig om att stödja postens dr-affär och skapa en händelse i mottagarens brevlåda.”

Roto Smeets Publishing är företaget som ska göra om Postens “Svepet” som varit omslag till reklambunten som Posten delar ut. Nu ska det bli en sorts “tidning”. En tidning som ska

“…höja värdet på vår tjänst genom att erbjuda mottagarna lite läsning och information. Vi hoppas skapa förväntan på vår dr genom att erbjuda en spännande läsning, < p>Det säger Peter Westerståhl, affärschef för marknadskommunikation på Posten.

A4-omslaget kräver 60 ton papper per vecka (utkommer måndag och torsdag). Svepet kommer att få tre spalters redaktionellt material och kommer att bestå av olika teman inom breda ämnen. Enligt Roto Smeets Joakim Bergman ska basen bygga på allmänbildning – ungefär som Arlas mjölkpaket.

Posten ändrar inte annonspriserna när Svepet blir en redaktionell produkt. En helsida kommer att 360.000 kronor i färg även i fortsättningen. ” (Dagens Media).

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *