Strategi ett måste för reklambyråerna

PR-byråerna har infriat sina drömmar och klämmer åt reklambyråerna. Det är Martin Vårdstedts slutsats i en ledare på Resumé. Reklamen riskerar att bli en sorts clowner som man bara använder när man vill ha något extra. Events och helsponsring ses som bättre varumärkesvård än ren reklam:

“sanningen är att reklambyråerna kläms från två håll, både nerifrån och uppifrån om man så vill. Samtidigt som pr- och eventföretagen övertygar om sin kostnadseffektivitet har reklambyråerna tappat mark på vd-nivå.”.

(Resumé)

Related Posts

One thought on “Strategi ett måste för reklambyråerna

  1. Reklamombudsmannen

    Strategi är väl något som reklambyråerna alltid har varit svaga på. Känslan jag fått av reklambyråer är att det bara är ett gäng kreatörer som får hyfsat fria händer. Ibland funkar det, ibland inte. Det verkar vara lite av en chansning varje gång.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *