Elias postar en intressant länk på Facebook om en ny idé runt hur man kopplar ihop gammal traditionell pressbearbetning med sociala media. Kolla presentationen i slutet på postningen också.
Jag vet att Newsdesk håller på med liknande idéer och det hela är så klart en del av framtiden: att göra informationen öppen men också hitta sätt att använda den genom att blanda in olika “chunks” till en “mash”.
och här är mina 5 ören om saken för ett tag sedan: http://www.weconverse.com/2007/09/12/neo-pr-hos-gm-europa-cisco-och-virgin-entertainment/
Kan också lägga till att det är svårt att få gehör i PR-kretsar. Blandning av oförstående, tidsbrist och osäkerhet. (Apropå ett färskt PR-event som stannade i webb 1.0, fast jag försökte få det närmare 2.x).
Yes. Detta är en del av Newsdesks kärnverksamhet. Och jag valde också att kommentera ToddAnds inlägg på min blogg. Men som weconverse kommenterar; det finns inen anledning att ligga för långt fram då kommunikatörerna inte är mogna ännu. Tids nog. Själv anser jag att GM Europe’s newsroom och Virgins mashup är självklara.
Kristofer. Jag träffade Pingman härförleden…