Omform 2007 – Virtuellt är det nya verkliga

Det är snart dags – 24 september i Borlänge. Heimer & Company Reklambyrås årliga dag om design och varumärken, Omform, har i år temat Virtual for Real.
Innehållet kretsar runt den digitala vardag som många lever i idag: Facebook, YouTube, MySpace – det är många sajter som går under samlingsbegreppen sociala medier, user-generated eller Web 2.0.

Den grundläggande frågan för Omformdagen är: hur ska vi använda dessa olika kanaler som marknadsförare?

Till hjälp för att hitta något sorts svar finns en grupp föreläsare som kan kanalerna:
Matias Palm Jensen. VD för Farfar som vann Grand Prix i Cannes för Diesel Heidiskampanj. Och företaget har under många år varit den ledande kreativa hot shopen för digital marknadsföring.
Stina Honkamaa som är VD för Carat och har koll på de hetaste trenderna inom marknadsföringen på nätet.
Peter Ingman, VD för Newsdesk, som har varit med och lanserat Second House of Sweden på Second Life. Han tar oss med på en guidad tur.

Moderator för hela dagen är den ökände provokatören och Resumés chefredaktör Viggo Cavling ((Researcher tycker det ska bli ofantligt intressant att träffa denne IRL…)).

Seminariedelen avslutas med en paneldebatt om själva grundfrågan och där finns, förutom seminariehållarna också Fredrik Wass med, som under flera år tillhört vår galanta lilla grupp av marknadsförarbloggare genom sitt Bisonblog och som numera är redaktör för Internetworld. Från JMW kommer Brit Stakton, som dykt djupt i undersökningen runt svenskarnas nyttjande av sociala medier som Researcher skrev om här.

Förutom det finns det möjligheter att se en installation/utställning skapad av undertecknad och två av byråns AD:s runt den nya virtuella vardagen som kommit till med hjälp av Arkitektkopia i Falun respektive att testa på Second Life på nya Imacar (bara det) genom att BKData och Apple ställer upp som sponsorer.

Mer om det finns i vårt pressrum på Newsdesk. Självklart har vi också en grupp på Facebook.

Och du. Det är verkligen dags att anmäla sig – det gör du på Omform.se. Glöm inte att vara med på kvällen under Club Omform – bland annat kommer vi att ha en bloggträff.

2 thoughts on “Omform 2007 – Virtuellt är det nya verkliga

  1. Fredo

    Hade varit kul att vara där.
    Vill även göra reklam för min nya blogg om reklam och kundrelationer. Har just startat den : )

  2. Pingback: Researcher » Blog Archive » Sista chansen att anmäla dig till Omform!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *