Nina har varit i Cannes

Och ger en fullödig sammanfattning som faktiskt sätter det av andra mediers utsedda “svenska fiaskot” i en helt annan dager (dvs. den vanliga svenska bäst-i-världensynen). Läs hennes Cannes: Den officiella versionen. För såna petitesser som att kolla vilka som vann så finns ju Ads of the World

Nina ger också en inofficiell version – inte lika fullödig visserligen men tillsammans med mingelbilderna på Resumé eller om hur det var i presscentret hos Dagens Media så är det väl ok :)

Är det det här som kallas ett dubbelt missförstånd? För att klargöra: jag menar att Nina förstått att verkligheten faktiskt är beskaffad så att Sverige faktiskt inte är så stort – ens i reklamvärlden. Att det är alla andras klagande över att Canne skulle vara ett “svenskt fiasko” och att det är “pinsamt att inte vinna mer” handlar om en svensk übermentalitet: samma mentalitet som gjort att ett av de få låneorden från svenskan är “ombudsman”…

Jerker skriver en mycket bra text om det sk “fiaskot”: The botten is nådd?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *