Trulsa har hittat en något surrealistisk förpackningsdesign.
Fråga: varför i helvete väljer man att personifiera en produkt som WC-Rent? Och då med två män? Känns onekligen en smula… politiskt korrekt…
Etui diskuterar Vägverkets sätt att marknadsföra sin nya kampanj om fortkörning. Bland annat väljer man att använda SMS och e-post. Förklaringen är att en mediebyrå gett Vägverket den idén.
Själv funderar jag på om mediebyrån missat det här med opt-in…
Det faktum att många betalar sina räkningar samtidigt som de kollar TV kan ge en extra puff för e-fakturareklamen visar Monas postning om det som reklamare ibland glömmer bort: Tajming är allt!.
Min vän Essa satt på tunnelbanan hem till Botkyrka och fick där syn på en affisch där Dogge Doggelito visar sig ska göra nån sorts köpcentrumgrej och där någon klottrat “Sell out” på affischen. Två saker slår mig (förutom att Essa själv gör en mycket bra analys själv): det är inte enkelt att plocka en progressiv kändis till reklam som ligger i ett lågprissegment. Och att det då värst slår tillbaka på artisten men också skapar en möjlighet till att varumärket verkar söka vara något det inte är.
Dogge, ja. Kolla in http://www.austrianfashionhouse.com/nyheter.htm så får du se på sellout.