Länkdump 070311

Intressant artikel om vingiganterna familjen Gallo. Och framförallt är det intressant att läsa hur de valde att skapa ett varumärke som inte byggde på vintradition utan hämtade sitt namn och sina värden från bilindustrin genom att lansera vinet “Thunderbird”. (New York Times)

Angela tillhör mina favoriter:

Jag trögstirrar på Wii-reklamen med de tre höftrullande tonårstjejer som förmodligen är menad att locka fler brudar till Nintendos gulliga aktivitetsspel, eftersom dom dessutom använder sig av en skittöntigt överfeminin slogan: Jiggle. Whirl. Freak out! Alla honkönade varelser borde bojkotta MarioWare – Smooth Moves bara för att reklamen är så pinsamt idiotisk.

(Galateas Livsirritationer)

$520 miljoner för namnet Louvren. Det är bra betalt för rätten att använda ett namn. De som betalar har iofs antagligen råd – Abu Dhabi vill ha ett eget Louvren och får betala för det – alltsomallt över en miljard dollar. (New York Times)

Edelman menar att saker måste förändras:

leda till en omstrukturering av traditonellt medie- och PR-arbete

(Fredrik Wackå)

Marknadsförare måste inse att Second Life är något annat än det vanliga:

Once you’ve treated us like crazy-gamer-kids, we are not very amused. We’re even less amused when it takes you most of a year to discover demographic information that’s published and republished on the web almost every other week. Demographics that are supposed to be the key foundation of your job, yes?

(Second Life Insider)

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *