Jag har sett de 36 spottarna från SuperBowl. Snabb sammanfattning:
- Mycket djur (Budweiser lyckades få in hundar, krabbor och apor)
- Honda verkar ha tappat huvudet. De nya spottarna är inte som Cog, Hate eller Choir
- Snapple är extremt tråkiga.
- Bud Lite är roliga. Kommer bli en hit på YouTube och som virals. Och Jay-Zs inhopp för Bud Select är snyggt och kontextuellt rätt.
- Federline-spoten var mest förväntad.
- Pizza Hut hade satsat på många statister. Och glömt resten.
- Careerbuilders Monthy Python goes Lost goes Rome är rätt kul tänkt men knappast något som man kommer att komma ihåg.
- Sierra Mist har två filmer som är någorlunda tematiska, men det går ändå inte riktigt fram att det är samma snubbe som ligger i sjuksängen som tidigare varit idiot på karatelektionen.
- Jag skrattar faktiskt mest åt Blockbusters “Mouse”. Och ler lätt åt Rocking Rocks ironiska släng åt livrädda politiskt korrekta marknadsförare.
Kolla in allt på Adland/The Claymore Project.
Övrigt: Reklamen för Prince halvtidsshow. Rätt gentemot den fantastiska show han gav.