Det här är garanterat en av de fulaste logotyper jag sett på länge! Det ser ut som en lågpriskedja inom dagligvaruhandel och det upprör mig att en tidning väljer att stava fel med vilje. (Resumé)
Jag är inte riktigt med på vad felstavningen skulle bestå i. Dels skriver tidningen själv Xtra Helsingborg i löptext, dels skriver medier alltid om företagsnamn som endast består av gemener, eller har ett utropstecken i sig, som Yahoo!.
Ha ha, du satte precis dagens rubrik!
Jag är inte riktigt med på vad felstavningen skulle bestå i. Dels skriver tidningen själv Xtra Helsingborg i löptext, dels skriver medier alltid om företagsnamn som endast består av gemener, eller har ett utropstecken i sig, som Yahoo!.
http://hd.se/annons/2007/01/01/xtra-foer-den-yngre-maalgruppen/
Det heter “extra”. Ännu värre är att de riktar sig mot den “yngre målgruppen”. Tycker jag.
Aha. Jag trodde du syftade på Resumé…
*flinar* Visserligen älskar jag att basha den blaskan men i det här fallet är det själva logotypen som irriterar mig :)